2014. április 29.

TOKAJI MUSKOTÁLYZSELÉVEL TÖLTÖTT BONBONOK



Praliné Zsuzsi teljesen megfertőzött a csodás bonbonjaival,nem birok magammal és folyamatos kísérletezésben vagyok. Hihetetlen módon megnőtt a család csokoládéfogyasztása. A zselékkel töltött bonbonok a legkedveltebbek nálunk, így már elég sok variációt  kipróbáltam. Most megint született egy aktuális kedvencem   fehérborból. Ez Tokaji sárga muskotályból készült, mazsolát és egy leheletnyi mentalevelet áztattam 1 napon keresztül benne és fantasztikusra sikeredett.
A burkot nem igazán tudtam, hogy milyenre készítsem, így született több variáció is. A fehéren a színezés azért szemcsés, mert a rózsaszín céklapor, a zöld pedig mentapor felhasználásával született és ezek a porok, ilyen szemcsésen színeznek, de engem ez nem zavar, sőt kifejezetten imádom.

A recept hozzávalói

4 dl Tokaji sárga muskotály
5 dkg mazsola
3 friss mentalevél
15 dkg fehér csokoládé
10 dkg étcsokoládé
1 késhegynyi céklapor
1 késhegynyi mentapor


A recept elkészítése

A mazsolát áztassuk a borba legalább egy éjszakán keresztül.
Másnap adjunk hozzá 1-2 mentalevelet és forraljuk össze. Kis lángon hagyjuk forrni, addig amíg a felére párolog.
Vegyük le a tűzről, vegyük ki a mentát, szűrjük le, a mazsolát egy éles késsel aprítsuk fel, majd tegyük vissza az edénybe. Én ekkor még dobtam bele 1 mentalevelet, hogy ázzon ki az íze, majd amikor zselésedni kezdett kivettem.
3 lapzselatint áztassuk hideg vízbe, amikor  felpuhult keverjük a még meleg, de már nem forró mazsolás borhoz.
A bonbonok elkészítését nem írom le megint, hisz már többször is megtettem.
Maszatolós technikával készültek.
Zsuzsinál olvashattok részletesen a készítésről.
Nálam pedig ITT találtok leírásokat.



   



8 megjegyzés:

  1. Már nagyon profi módon készíted sorozatosan ezeket a szuper bonbonokat! Nagyon finom lehet sz is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva :) Most úgy érzem, hogy ez a legfinomabb :)

      Törlés
  2. Nagyon szépek, már megint! Még én is megfertőződök, de a Te bonbonjaid által:-) Én az este készítettem életem első bonbonjait, de úgy döntöttem, nem lesz kedvenc elfoglaltságom. De ki tudja...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajrá Gerdi, kezdetnek nagyon jók lettek :) Van amikor nekem se sikerül, pedig mindig mindent úgy csinálok, ahogy szoktam :(

      Törlés
  3. Nagyon szépek lettek, és ami talán még fontosabb, hogy nagyon finomak is lehetnek! :) Istenien hangzik és csodásan néz ki ez a mazsolás borzselé! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van Hankka, hihetetlen finom ez a zselé, én imádom :)

      Törlés
  4. A fehér csoki színezése (kétfajta színből van!) nagyon tetszik. És a töltelék is szuper lehet. Én még zseléset nem is készítettem, de most...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki, nagyon finom :) Örülök, hogy tetszik neked is :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...