2012. május 12.

LIMONÁDÉ SZELET (CITROMOS SÜTI)


Anyukám receptje, valójában nem tudjuk honnan származik. Anyu a Juli barátnőjétől kapta, Juli is kapta valakitől.., most én is megkaptam, sőt én pedig átadom nektek. Roppant egyszerűen elkészíthető.  Remélem nektek is annyira fog ízleni, mint nekem. Sajnos nem lett a legszebb, mert egy szilikon rózsaformában sütöttem meg és nem úgy jött ki belőle, ahogy én szerettem volna, de ez senkit sem zavart:-) Amennyiben 1 nagy kerek formában szeretnétek megsütni, akkor dupla adagot kell bekeverni és gyönyörű magas süti lesz belőle. Sajnos nincs róla képem, de esküszöm, hogy kipróbáltam. Ekkor 55 percet sütöttem.

                                                                                                                          


Hozzávalók

 155 g. vaj
               170 g. cukor (nyírfa nálam)                
2 nagy tojás
175 g. liszt
4 e.k. tej
1/2 cs. sütőpor
2 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve

Szirup


2 citrom leve
10 dkg cukor

Elkészítés


A vajat a cukorral habosra keverjük, majd a tojásokkal is és a citromhéjjal tovább keverjük. A lisztet elkeverjük a sütőporral és a masszához adjuk, legvégül pedig a tejet. (én a tésztába is tettem 1 fél citrom levét, de ez elhagyható)
A lényeg nagyon alaposan keverjük ki a tésztát. Legjobb, ha sütőpapírral kibélelt formában sütjük meg. A sütőt 180 fokra előmelegítjük és 45 perc alatt aranybarnára sütjük. Közben elkészítjük a szirupot, a citromlével addig főzzük a cukrot, amíg fel nem olvad. Az elkészült sütit  egy szívószállal jól összeszurkáljuk és alaposan a lyukakba locsoljuk a szirupot. 1 órára félretesszük és utána vesszük ki a formából és tálaljuk.(melegen még nem igazán finom) Illik hozzá a citrom fagyi, de nélküle is csodás. Elég sokszor készül nálam ez a süti mostanság és kísérletezgetek vele. 1 egész citrom levét érdemes rányomni  még a szirupozás után, akkor lesz tökéletes. (ananászos eperdzsemmel esszük mostanában és annyira finom:)))


Limonádé szelet fagyival


A legpraktikusabb egy ilyen hosszúkás formában megsütni. A repedésekbe jól beszivárog a  citromos szirup.  Szeleteléssel várjuk meg, amíg teljesen kihűl, mert  melegen törik és morzsolódik!




2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, én mindent szeretek, ami citromos. :D Tuti elkészítem valamelyik nap.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...