2012. május 21.

BODZASZÖRP


Istentelen sok bodzám terem az idén. A létező összes edényben bodza ázik. Ezért most áttértem a koncentrált változatra. Ez idő és helytakarékos.
1/2 kg cukrot megkaramellizálok. Mikor szép barna lesz, felöntöm 1 liter vízzel és addig kevergetem amíg el nem olvad a megkeményedett karamell. Amikor megint szép folyékony hozzáadok még 1 kg cukrot és addig forralom amíg teljesen elolvad. Ekkor leveszem a tűzről és adok hozzá még 1 liter vizet. Én ekkor teszem bele a bodzavirágokat. Azt vettem észre, ha még meleg az oldat, akkor elég 3-4 órát ázniuk a virágoknak, adok még hozzá pár narancs és citrom karikát és 1 evőkanál citromsavat. (lehet többet is, kóstoljuk meg, hogy elég savanykás-e)
Pár óra elteltével leszűröm, felforralom, de csak 1 percig és üvegekbe töltöm.
Az üvegeket lehet díszíteni így remek ajándékot készíthetünk barátainknak


Régebben mindig kidunsztoltam, most elfelejtettem. Aki biztosra akar menni dunsztolja. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...