2012. május 21.

BODZASZÖRP


Istentelen sok bodzám terem az idén. A létező összes edényben bodza ázik. Ezért most áttértem a koncentrált változatra. Ez idő és helytakarékos.
1/2 kg cukrot megkaramellizálok. Mikor szép barna lesz, felöntöm 1 liter vízzel és addig kevergetem amíg el nem olvad a megkeményedett karamell. Amikor megint szép folyékony hozzáadok még 1 kg cukrot és addig forralom amíg teljesen elolvad. Ekkor leveszem a tűzről és adok hozzá még 1 liter vizet. Én ekkor teszem bele a bodzavirágokat. Azt vettem észre, ha még meleg az oldat, akkor elég 3-4 órát ázniuk a virágoknak, adok még hozzá pár narancs és citrom karikát és 1 evőkanál citromsavat. (lehet többet is, kóstoljuk meg, hogy elég savanykás-e)
Pár óra elteltével leszűröm, felforralom, de csak 1 percig és üvegekbe töltöm.
Az üvegeket lehet díszíteni így remek ajándékot készíthetünk barátainknak


Régebben mindig kidunsztoltam, most elfelejtettem. Aki biztosra akar menni dunsztolja. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...