2012. május 18.

BODZAPEZSGŐ



Kicsit opálos lett, de nagyon finom. Biztos van valami módszer amivel tisztább lesz, de én nem ismerek ilyet.

Nagyjából River Cottage  receptje alapján készítettem. 
 2 kg cukrot felfőztem 2 liter vízben. Mikor a cukor elolvadt a fazekat teletöltöttem hideg vízzel kb. 5,5-6 liter lett. Beletettem 2 evőkanál ecetet, 2 kiskanál élesztőt, 45 db. bodzavirágot, és 2 felkarikázott citromot. majdnem 5 napot hagytam érni. Végül leszűrtem, üvegekbe töltöttem és a hűtőbe fektettem őket. Most 1 hét után bontottam fel az elsőt. Hihetetlen, habzik és még jó is:)




Eltelt még egy kis idő. Felbontottam a második üveggel. Egyértelműen az a tapasztalatom, hogy pihentetni kell 2-3 hetet a hűtőben. Összehasonlíthatatlanul tisztább, szénsavasabb és az íze csodálatos lett. Érdemes kísérletezni vele. Én is fogok még egy adagot készíteni.

Kísérleteztem még egy kicsit. Rengeteg bodzavirágot kb. 60 darabot egy nagy fazékba tettem, hozzáadtam a szokásos dolgokat, élesztő, cukor, ecet. Ezt nem szűrtem le pár nap elteltével, hanem hagytam 2 hétig, a bodzákat időnként  megforgattam. Elképesztő cefre szag áradt belőle, még letakart állapotában is kiérződött és piszkosul pezsgett. Mikor leszedtem a tetejéről a virágokat, láttam, hogy sokkal tisztább a folyadék, mint a 4 napos után. A fazék alján 1 cm vastag üledék keletkezett, ezért óvatosan merőkanalanként szűrtem át, üvegekbe tettem és most a hűtőben érlelem. Az édességét elvesztette, pezseg, tiszta és az alkohol tartalma is rendesen érződik. Sajnos nincs fokolóm, hogy megmérjem, de rendesen van neki, az biztos. Azt már látom, hogy idő kell még az érésnek, de megéri.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...