2012. május 28.

EPRES MINITORTÁCSKÁK

epres minitortácskák
Végre érik az eper! A kertben is érik, de nekem nem elég, ezért szedd magad eper keretében is magamévá tettem pár kilót. Eperből sosem elég! Elkészítettem családom kedvenc epertortácskáit, és igen gyorsan kattintottam pár képet és már nincs. Ez az én  sanyarú sorsom, elkészítem és elfogy, néha szerencsém van, mert megengedik, hogy megkóstoljam:)


Hozzávalók

krém

1/2 kg eper
15 dkg cukor (Nyírfa)
3 dl cukrászhab
1/2 zacskó instant zselatin

piskóta

4 tojás
4 ek víz
18 dkg liszt
20 dkg cukor
1 kk szódabikarbóna




Elkészítés

Piskóta

A tojásokat szétválasztjuk. Fehérjéből kemény habot verünk, a sárgáját fehérre keverjük a cukorral, majd beleszitáljuk a liszttel elkevert szódabikarbónát és tovább keverjük. Hozzáadjuk a fehérje 1/3-át ezzel fellazítjuk és a vizet, majd a maradék fehérjével óvatosan simára keverjük és 170 fokos sütőben 1 nagyobb szögletes formában tűpróbáig sütjük, ami kb. 20 perc. Nem kell, hogy magas piskótát kapjunk.
Mikor kihűlt köröket szaggatunk belőle és ezeket ketté vágjuk.

Krém

Kemény habot verünk a cukrászhabból, amit jól lehűtöttünk felhasználás előtt. Az eper 2/3 részét a cukorral felforraljuk, mikor kihűlt a tejszínhez keverjük a zselatinnal együtt és a hűtőben pihentetjük 1/2 órát.
A kettévágott kis korongok alsó részét vastagon megkenjük vele, szeletelünk rá epret, ráhelyezzük a tetejét, arra is halmozunk krémet és eperszeleteket, pici mentával díszítjük. Nem árt neki, ha pihen kicsit a hűtőben.


Készítettem 5 db 8 cm átmérőjűt és 8 db 4 cm átmérőjűt . A maradék piskótát is hasznosítottam, majd azt is megosztom veletek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...