2012. május 8.

BODZALIMONÁDÉ



Anyukám alig várta, hogy virágozzon a bodza és rohantunk szedni a virágokat. Májusban mindig a fülünkön jött ki a rengeteg bodza, de annyira finom, hogy nem bántuk. Végre az idén is virágzani kezdett, le is szüreteltem az első virágokat és már kész is az isteni nedű.
Vigyázni kell arra, hogy ne az út mellett szedjük. Szerencsére nálunk bőséggel akad a telken, ott csak a bogarakkal kell megküzdenünk.



Készíthetünk belőle pezsgőt, szörpöt, teát, levest......számtalan dolgot, és még pénzbe se kerül, mert saját magunk szedhetjük, hiszen mindenhol megterem.





5 l vízbe beáztattam kb. 35 db bodzavirágot 2 felkarikázott citrom és 1lime társaságában. Ezt legalább 48 órán át hagyom, majd leszűröm és beédesítem cukorral és mézzel, facsarok még hozzá citromot is, ha nem elég savanykás. Jéghidegen az igazi fogyasztani.
Dekorációként készítettem hozzá bodzavirággal díszített jégkockákat.




Rákattantam a mentás bodzalimonádéra, az még kellemesebben üdít.

A pezsgő is készülőben van, a végeredményt majd megosztom veletek.

Ötlet: Készítsük el az italt a szokásos módon, de a cukrot karamellizáljuk meg előtte. A megkaramellizált cukrot öntsük fel a cukor nélkül elkészített itallal.  Nagyon finom,  a színe is élénkebb,érdemes kipróbálni.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...