2012. március 19.

BONBON GRILLÁZZSAL TÖLTVE


Bonbon házilag

Készítettem sok félét már, de mindig gombócoztam és valamiben meghempergettem. Én viszont olyan bonbont szerettem volna, ami rendesen csokoládéba töltött. Itt megint az internet volt segítségemre.Erről is azt hittem, hogy csak a kiváltságosak műfaja, és mennyi berendezésre van szükség e nemes nyalánkság elkészítéséhez. Természetesen nem így van. Kis türelemmel mindenki megtanulhatja. Bonbon kiöntő formákat az ebay-en jó áron lehet rendelni, viszont egy mezei jégkocka készítő is remekül megfelel a célnak.
Formák

A képen látszik pár darab, tehát forma választék bőséggel akad és filléres tételek.

 Hozzávalók                                             

30 dkg étcsokoládé
10 dkg kristálycukor
5 dkg dió v.mandula
3 dkg vaj
1 k.k. rum


Elkészítés

20 dkg étcsokoládét felaprítunk.Vízgőz felett megolvasztjuk. Én úgy csinálom, mikor már elég meleg a fazékban a víz, leveszem a tűzről, a csokis edényt is időnként leveszem a gőzről és sűrűn kevergetem.Erre azért van szükség, mert 40-50 fok fölé nem melegedhet a csokoládé, mert megég és dobhatjuk ki. Akinek van csokiolvasztója, annak ez egyszerűbb, de kis odafigyeléssel biztos nem hibázunk így sem.
Válasszunk 1 szimpatikus formát és 1 ecsetet. A formákat fessük be csokoládéval.Nem baj, ha nem lesz teljesen egyenletes, hiszen kézzel gyártott bonbont készítünk, töltés után pedig úgysem látszik.
Mikor minden mélyedést besatíroztunk, tegyük a hűtőbe dermedni.
Grillázs : a cukrot tegyük 1 lábasba és kezdjük melegíteni, kis idő múlva folyékonnyá kezd válni, kevergessük és szép lassan elkezd barnulni, mikor szép aranybarna borítsuk bele a diót v. mandulát, óvatosan, mert nagyon forró és könnyen elég -akkor pedig keserű lesz és kezdhetjük elölről. Egyet keverjünk   rajta, majd 1 szilikon formába v.lapra öntsük ki.Várjuk meg, míg teljesen kihűl, és 1 mozsárban őröljük össze (durvára).
A forma kikenés után maradt bőven csokoládé az olvasztó tányérban.Tegyük megint gőz fölé. Adjuk hozzá a rumot v.ami szimpatikus (narancshéj, vanília...) és a vajat.Ezt is hűtsük, mikor kihűlt keverjük hozzá a grillázs őrleményt. 
Vegyük elő a kikent formákat és töltsük meg a töltelékkel, vigyázzunk, hogy 3 mm. távolságot hagyjunk a töltelék és a forma pereme között, mert erre jön még a záróréteg.
Most olvasszuk meg a maradék csokinkat, öntsük a formára, egy habkártyával húzzuk le a felesleget és megint tegyük vissza dermedni. 20-30 perc után fogyaszthatjuk.
Én azért használtam vajat, mert így tovább eltartható, természetesen tejszínnel is lehet készíteni, sőt úgy krémesebb és finomabb,  de akkor 1-2 napon belül fogyasszuk el.

Ügyelni kell arra, hogy minden eszköz tökéletesen tiszta és száraz legyen!



Készíthetünk csoki forgácsot  és díszíthetjük vele a desszertet. Ekkor kicsi olvasztott csokival kenjük meg a felületét és szórjuk rá a forgácsot, u.e. tegyük, ha cukorgyöngyöket használunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...