2012. március 18.

FONDANT

1 évig halogattam, mire vettem a bátorságot, hogy elkészítsem. Annyira belefeledkeztem a kísérletezésbe, hogy képeket se nagyon csináltam. A youtube-on rengeteg videó található az elkészítésről és a torta dekorálásról, ezért ezeket nem részletezném. Én is onnan loptam az ötleteket.




Ami a legmeglepőbb volt, hogy rögtön elsőre sikerült a fondant-om, sőt teljesen használható volt és 1 tortát is bevontam vele. Nem szakadt el, nem lett folyós másnapra, mondhatnám tökéletes lett. Elég primitív, egyszerű tortát készítettem elsőre"szeretet tortának" neveztem, mivel nem állt rendelkezésemre kiszúró formák halmaza, ezért azzal dolgoztam, amit találtam a szívecske.
A fondant lényege, hogy a porcukrot még otthon is daráljuk át, teljesen finom liszt állagú legyen, ez nagyon fontos, mert nem szeretnénk hepehupás tortát kapni végeredményül.

Recept

0.5 dl víz
3 db. zselatinlap
2 e.k. glükózszirup
50 -60 dkg porcukor + 15 dkg
1 e.k. zsiradék
10 dkg. étkezési keményítő
ételfesték

Egy lábasban felteszünk a tűzre kb..fél dl. vizet,  hozzáadjuk a glükózszirupot, a zsiradékot, az ételfestéket, a feloldott zselatint. A zselatinnal, már ne forraljuk! Egy mély tálba tegyük a 40 dkg. cukorlisztet, öntsük rá a zselatinos főzetet és jól keverjük össze. Van, aki ilyenkor ad hozzá 2 e .k. margarint még. Én nem tettem
bele, hanem a cukrot kellett pótolnom, mert túlságosan híg volt a masszám.Ne vegyük túl szigorúan az 50 dkg cukrot, szinte biztos, hogy pár dekával többet használunk. A lényeg, hogy jól formázható anyagot kapjunk. Mikor elkészültünk ezzel a művelettel, szorosan fóliázzuk le a masszát és tegyük a hűtőbe 1 órára. Közben a deszkát vastagon szórjuk be keményítő és cukorliszt keverékével. 1 óra múltán borítsuk a deszkára a masszát. A kezeket jól dörzsöljük be étolajjal és kezdjük gyúrni a lágy masszát. A beledolgozott olajtól selymesebb lett. Ügyelni kell arra, hogy mindig legyen bőséggel alatta keményítős keverék és a kezünket is folyamatosan olajozzuk, mert rettenetesen  ragad az elején. Szép lassan, ahogy veszi fel a szárazanyagokat, úgy egyre jobb állagú masszát kapunk. Mikor már elég jól formázható az anyag, tegyük 1 nejlonzacskóba, légmentesen bugyoláljuk be és helyezzük megint a hűtőbe. Nekem több óra állás után lett jól kezelhető. Sőt napok múlva talán még jobb is, átgyúrtam szobahőmérsékleten és csodálatosan lehetett vele dolgozni. Az ember újra gyereknek érezheti magát, gyurmázhat. Tényleg minden elkészíthető belőle.
Az almazöld masszát zöld színű mandulaaromával festettem be,  így színeztem és ízesítettem is egyszerre.


A többit pár csepp ételfestékkel színeztem gyúrás közben. Tényleg nagyon kevés kell hozzá

Szeretet tortácska

Ez lett életem első fondant-tal bevont tortácskája. Kicsit béna, kicsit egyszerű, de legalább látja az ember, hogy honnan indult. Ezért is döntöttem úgy, hogy felrakom. Eszközök és tapasztalat hiányában ez született. Végül-is az íze tökéletes volt, 1 vanília krémmel töltött máktortát rejt a bevonat. 

Ami nagyon fontos, hogy a bevonat alatt mindig krém legyen. Nem szabad a fondant-ot közvetlenül a tésztára helyezni. Ezért az egész tortát jól be kel vonni a krémmel. A videókon a vajas krémet preferálják, de én nem szeretem. Ezért én sűrű tejszínes krémet készítettem, és remekül működött.

Glükózszirupot lehet csinálni otthon magunknak. Lényegesen olcsóbban jövünk ki. Szívesen leírom a receptet, ha valakit érdekel.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...